Copyright © Alle rechten voorbehouden. Ontwikkeld door RAEK! Management.
Technisch bulletin


Spatbordsteunen
Een ergerlijke kwaal van onze mooie cupracer is het afbreken van de spatbordsteuntjes. Dit wordt gedeeltelijk ondervangen door een horizontale strip tussen de beide beugels te lassen waardoor een driehoek ( = sterk) ontstaat.
Maar dat volstaat niet, tevens moet ter hoogte van de bovenste bevestigingen aan de upright een verticale versteviging worden aangebracht. Ook moeten deze bevestigingen ( m6)regelmatig worden gecontroleerd op loslopen van de boutjes.  Voorkom trillingen in de voortrein, wij doen dat door na elke race de banden te balanceren. Wij ( Westfield Holland) hebben geen last (meer) van afbrekende spatbordsteuntjes als we bovenstaande nauwgezet uitvoeren.

Stoelen 2016 (en verder)
Reglementair zijn de Westfields dit seizoen verplicht om met een LLD stoel of een (aangepaste) FIA stoel te rijden. Het voordeel van de LLD stoel is dat deze ZONDER ENIGE AANPASSING in de Westfield Cupracer past. Wel is het belangrijk dat de stoel gemonteerd wordt op het speciale frame MET zijversteviging en met M8 boutjes. De complete set kost €  660,- excl. Btw. De stoel heeft 3 standen ( in de schetsplaat), montage ca 1,5 uur. In de stoel mag niet geboord worden. De stoel is normaal gesproken op voorraad, anders ongeveer 1 week levertijd.

Oude LLD stoelen aanpassen aan huidige eisen: Het is mogelijk om je oude LLD stoel te laten aanpassen,  de stoel zal verstevigd worden ter hoogte van de bevestigingspunten en de rugpartij wordt van meer stijfheid voorzien door ingelamineerde ribben. LLD rekent hier € 175,-  excl. Btw voor. Let op dat ook je frame moet worden aangepast en de montage met M8 bouten dient te gebeuren.
Reviseren visco sperdifferentieel Westfield Cup Racer
De Westfield Cupr Racers rijden reglementair met een viscose sperdifferentieel. Het mooie van deze vorm van sperwerking is dat er geen slijtagedelen in zitten. Het nadeel is dat de viscosevloeistof na verloop van tijd eruit kan lekken, waardoor het differentieel zich gaat gedragen als een open differentieel. Dit is te herkennen aan wielspin op het binnenste wiel bij uitacceleren, bij met name, korte bochten.

Westfield Holland is in staat deze differentieels in eigen beheer te reviseren.
Het is mogelijk om het differentieel uit de auto te halen zonder de tank te demonteren, je moet dan wel het differentieel uit het huis halen. Een handige sleutelaar doet dit in een paar uurtjes;
Demonteer van de onderste draagarm de pen, maak de aandrijfassen los, maak de bevestigingsbouten van het differentieel los (4X), demonteer het  achterdeksel van het differentieel, draai de zijlagers eruit, verwijder de borgclip van de  asstompen, en u heeft uw differentieel in handen.

Er zijn 2 maten,maar voor het revideren is er geen prijsverschil. Beide zijn voorradig.
Wij kunnen uw eigen differentieel reviseren, of u kunt een ruilunit nemen.
Als u met een losse klok komt kost het € 495,-
Als u met een differentieel komt kost het € 595,-
Als u met uw Westfield komt kost het € 995,-

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Voorwielnaven
De voorwielnaven kunnen zichzelf loswerken, als dat bij een service beurt niet wordt gecheckt kunnen ze door metaalmoeheid afbreken met een hoop schade tot gevolg, de oplossing is even de 3 boutjes van het spatbord losmaken en met een momentsleutel op 250 Nm de moer met dop 24 natrekken.

Onderste draagarmen voor
De voorste onderste draagarmen kunnen door veelvuldig hard over kerbstones rijden last krijgen van metaalmoeheid, dit begint zich te openbaren bij draagarmen die lange tijd gebruikt zijn. De plaat waar de fuseekogel met twee boutjes op gemonteerd is kan scheuren vlak naast de las waar de buis op de plaat is gelast. Dit is te constateren in gemonteerde toestand. Je ziet dan een klein verticaal scheurtje lopen vaak is ook de draagarm ter plaatse iets verbogen (omhoog).